Mange børn, unge og voksne var tirsdag aften samlet til en hyggelig, stemningsfuld Sankt Hans-fejring med leg, bål, fællessang og tale i på fodboldanlægget i Lystrup.
Arrangementet blev igen år gennemført på bedste vis af Lystrup IF Fodbold - med opbakning fra den samlede forening. Alle de frivillige fra afdelingen var med til at skabe en god midsommeraften.
I båltalen satte Lystrup IF's hovedformand, Jesper Olesen, fokus på fællesskab, frivillighed og det at høre til. Han brugte bl.a. forårets danske mesterskab til AGF efter 40 års ventetid som et billede på, hvad fællesskaber kan, når mennesker holder fast, møder op og tror på noget sammen gennem mange år.
Som han sagde: "AGF spiller i hvidt. Lystrup IF spiller i rødt. Når vi står sammen, står vi faktisk i Danmarks farver."
En tanke, der passede godt til både midsommeraftenen og de mange frivillige kræfter, som hver dag er med til at skabe fællesskaber i Lystrup.
Tak til alle frivillige i fodboldafdelingen og de mange fremmødte for endnu en herlig Sankt Hans-aften i Lystrup.
Hele båltalen kan læses her.